usługi pocztowe

W ostatnim czasie wzrost cen dotknął niemal każdego sektora, także usługi pocztowe podrożały. Poczta Polska nie oferuje już możliwości wysłania tak taniego listu, jak jeszcze kilka lat temu, wciąż jednak może pochwalić się dużym zainteresowaniem klientów, którzy chętnie korzystają z usług Poczty Polskiej. Niemniej jednak na rynku działa też coraz więcej operatorów pocztowych, którzy stanowią doskonałą alternatywę dla Poczty Polskiej i co więcej — oferują o wiele tańsze usługi pocztowe.

Przesyłki kurierskie czy pocztowe — co bardziej się opłaca?

Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. W przypadku przesyłek kurierskich — możemy liczyć na ich szybkie dostarczenie, co jednak nie zawsze przekłada się na niższą cenę. Małe gabarytowo przesyłki są po prostu drogie i nieopłacalne. Inną sprawą jest fakt, że usługi kurierskie często nie są dostępne w małych miejscowościach. Natomiast jeśli chodzi o usługi pocztowe, to operatorzy działają w wielu miejscowościach, zresztą ich zasięg jest większy, bo nadając przesyłkę, możemy być pewni, że trafi ona zarówno do odbiorcy krajowego, jak i międzynarodowego. Wysyłka listów to świetna opcja zwłaszcza w przypadku korespondencji biznesowej oraz tej o charakterze marketingowym. Przesyłki priorytetowe docierają bezpiecznie już następnego dnia pod wskazany adres, a ich wysłanie jest dużo, dużo tańsze niż w przypadku innych przewoźników. Oprócz tego wysyłają zwykły list, również otrzymujemy możliwość jego śledzenia i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów, co dodatkowo przemawia za opłacalnością korzystania z usług pocztowych.

Wysyłka listów — od czego zależy jej koszt?

To, ile w ostatecznym rozrachunku zapłacimy za usługi pocztowe, zależy od ich rodzaju. Inny koszt poniesiemy bowiem za nadanie listu zwykłego, inny za list polecony czy przesyłki marketingowe albo druki bezadresowe.

Drugim czynnikiem, który wpływa na wysokość poniesionych kosztów, jest to, czy interesuje nas przesyłka krajowa, czy zagraniczna. Usługi pocztowe międzynarodowe są z reguły nieco droższe.

Niemałe znaczenie ma także ilość przesyłek, co szczególnie liczy się w przypadku tych o charakterze reklamowym. Przy większej ilości możemy bowiem liczyć na niższą cenę jednostkową, co zwyczajnie się opłaca.

Niemniej jednak usługi pocztowe świadczone przez innych operatorów niż Poczta Polska, to wciąż jedne z najtańszych sposobów wysłania listu. Za list zwykły o wadze do 2000 g zapłacimy niewiele ponad 5 zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here