Wśród płatności online zyskuje na znaczeniu model abonamentowy, a więc płatności cykliczne, zwane również subskrypcyjnymi. Takie rozwiązanie udostępniają swoim klientom już nie tylko usługodawcy, ale także biznes e-commerce sprzedający towary. Na czym polegają główne zalety płatności cyklicznych dla kupujących i sprzedających?
Płatności cykliczne – zalety dla kupujących
Użytkownik, który pragnie korzystać z płatności cyklicznych musi jedynie podpiąć do nich swoją kartę płatniczą, a kolejne cykliczne przelewy będą następowały bez jego udziału, w sposób automatyczny. Do najważniejszych zalet takiego rozwiązania należą:
- Oszczędność czasu – biorąc pod uwagę, że w systemie abonamentowym przeciętny użytkownik może nabywać co miesiąc kilka, a nawet kilkanaście usług, skorzystanie z płatności cyklicznych pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu. Wystarczy jedynie raz zlecić płatność.
- Terminowość opłat – dzięki temu rozwiązaniu użytkownik zyskuje pewność, że płatności online zawsze dotrą na czas do odbiorcy. Nie trzeba więc pamiętać o zbliżających się terminach i ewentualnych wynikających z opóźnienia odsetkach bądź przerwach w dostępie do usługi.
- Ograniczone ryzyko błędu – po prawidłowym zleceniu płatności cyklicznych, które zresztą dzieje się automatycznie, często za pomocą jednego klienta, nie istnieje ryzyko niepoprawnego wprowadzenia danych do przelewu.
Płatności cykliczne – zalety z punktu widzenia sprzedawców
Płatności cykliczne od dawna są wykorzystywane przez usługodawców działających w systemie abonamentowym, na przykład dostawców mediów. Obecnie rozwiązanie zaczyna być popularne również w biznesie e-commerce, gdzie wielu klientów dokonuje regularnych zakupów, na przykład uzupełniając zapasy dóbr. Dlaczego płatności cykliczne to dobry pomysł?
- Regularne wpłaty – płatności cykliczne przyczyniają się do opłat regulowanych w terminie. Dzięki regularnym i terminowym wpływom można lepiej zaplanować swój budżet.
- Oszczędność funduszy na windykację – terminowe wpłaty sprawiają, że nie jest konieczne wysyłanie użytkownikom ponagleń. Prowadzi to oczywiście do oszczędności, gdyż wiadomości wysyłane do klientów wiążą się z opłatami.
- Nowy model sprzedaży – płatności cykliczne mogą pomóc w uruchomieniu nowego modelu biznesowego – regularnej sprzedaży towarów i usług, które dotychczas były nabywane przez klientów spontanicznie.
- Przyzwyczajenie klientów – dzięki mediom, abonamentem w serwisach VOD i podobnym usługom konsumenci zdążyli się już przyzwyczaić do płatności subskrypcyjnych. Ich wprowadzenie w biznesie e-commerce może oznaczać spełnienie oczekiwań klientów, którym zależy na wygodzie.
Płatności cykliczne można obecnie uruchomić w swoim biznesie natychmiast zwracając się do jednego z operatorów płatności, na przykład Blue Media.