Content Marketing

Content marketing, czyli marketing treści jest jednym z najpopularniejszych, najrzetelniejszych i najczęściej wykorzystywanych sposobów marketingowych. Dzięki swojej przydatnej i wartościowe treści łączy w sobie wiele zalet i jest bardzo dobrze odbierany przez potencjalnych klientów. Tworzenie wartościowego contentu wpływa zarówno na promowanie marki, tworzenie profesjonalnego wizerunku, jak i umożliwia przyciąganie wielu nowych klientów. W tym tekście przedstawiamy Content marketing jako jedną z najbardziej uniwersalnych i korzystnych pod wieloma względami strategii marketingowej oraz podpowiadamy, kto może ją stosować, jakie treści publikować oraz gdzie to robić.

Co to jest Content Marketing i na czym on polega?

Content Marketing to marketing treści. Polega on na publikowaniu wartościowych materiałów dobrej jakości, które są wartościowe, pomocne i przydatne dla odbiorców. To właśnie one są głównym punktem całej strategii marketingowej. Mają za zadanie przyciągać klientów do naszej marki. Oprócz tej cechy content marketing posiada również szereg innych korzyści, z których chętnie korzystają marki podczas jego stosowania. Aby reklamować się wartościowymi treściami, muszą być odpowiednie dla danej grupy docelowej, przydatne i sprawiać, że osoby ich wyszukujące trafią na naszą markę. Z content marketingu korzystać może każda osoba. Jest to jedna z niewielu taktyk reklamowych dostępna dla wszystkich. Marketing treści prowadzą zarówno duże globalne korporacje, lokalne firmy, małe marki czy osoby prywatne promujące swój produkt, czy biznes. Tworzenie treści nie jest trudne, o ile znamy się na danej branży. Możemy również zamówić content np. w agencjach copywriterskich czy reklamowych lub zlecać im całe kampanie. Content marketing jest również rzetelną i pozytywną moralnie strategia marketingową.

Jakie zalety ma content marketing?

Content marketing ma bardzo wiele zalet, które możemy wykorzystywać do osiągania własnych celów. Dwiema głównymi z nich są tworzenie profesjonalnego wizerunku marki oraz pozyskiwanie klientów. Jeśli publikujemy wartościowe poradniki, artykuły czy e-booki wiele osób będzie uważało nas za profesjonalistów i osoby, które wypowiadają się na tematy branżowe. Jeśli w oczach klientów to robimy, oznacza to dla nich, że znamy się na danej kategorii i mamy szeroką wiedzę oraz że warto nam zaufać. Drugą dużą korzyścią jest pozyskiwanie klientów poprzez ten sposób promocji. Publikując wartościowe treści, możemy liczyć na to, że wielu potencjalnych klientów szukając informacji na jakiś temat, odnajdzie nasze wpisy, teksty czy wideoporadniki i będzie z nich korzystało. Takie przyciągnięcie użytkowników do marki będzie skutkowało tym, że z ciekawości lub chęci zapoznania się z marką sprawdzą naszą ofertę i skorzystają z naszych usług. Kolejnym plusem jest również fakt, że raz opublikowane treści, nie tracą szybko na wartości merytorycznej i mogą przez długi czas przyciągnąć klientów do naszej marki. To bardzo ważne, gdyż taki rodzaj marketingu nie wymaga regularnych dużych nakładów finansowych, np. jak ma to miejsce przy zakończeniu się jednej kampanii reklamowej i rozpoczęciu drugiej.

Do mniejszych plusów marketingu treści zaliczyć można dużą dowolność w jej tworzeniu. Możemy samodzielnie wykonywać teksty, poradniki czy innego typu content i opublikować go w sieci. Mamy też szeroki wybór w zlecaniu tego typu treści i możemy przeznaczać na niego różne sumy pieniędzy. CM nie jest też zobowiązujący. Ostatnią korzyścią, którą warto przytoczyć to możliwość przekształcenia się content marketingu w viral marketing. Jeśli stworzymy interesujący, darmowy poradnik i opatrzymy go logiem firmy wielu klientów, może przekazywać go między sobą i rozprzestrzeniać reklamę naszej firmy w tej formie wirusowo.

Jak tworzyć treści i jakie treści możemy publikować?

Content marketing, czyli co? To pytanie pada bardzo często przy poruszaniu tematyki marketingu treści. Pod tym pojęciem w tej kategorii kryje się bardzo dużo różnego rodzaju treści, które możemy publikować dla potencjalnych klientów. Z pewnością będą to teksty i artykuły tematyczne posty czy wpisy blogowe. Oprócz nich możemy wybierać artykuły sponsorowane, poradniki, raporty i zestawienia, statystyki czy e-booki. Nasz marketing treści może również przyjąć nieco inną — nowocześniejszą formę i być np. nagraniami video – audio, webinariami, wideoporadnikami czy nagraniami na żywo. Jeśli podamy pewne możliwości, możemy też Content Marketing stosować w świecie realnym, np. tworząc ulotki z przydatną treścią, katalogi, broszury, gazetki itp. i dostarczać je klientom bezpośrednio. Pod pojęciem marketingu treści kryją się zatem wszystkie typy treści, które mogą dostarczyć klientowi przydatnych i wartościowych informacji. Jeśli posiadamy nieco więcej środków na reklamę, możemy stworzyć profesjonalny e-book lub książkę np. z przepisami kulinarnymi i opatrzyć ją naszym logiem. Wyjście takie, choć nie jest najtańsze, sprawia bardzo dobre wrażenie i powiadomi o naszym istnieniu wiele osób, które będą korzystały z takiego wysokojakościowego materiału.

Gdzie możemy publikować treści?

Jeśli wiemy już, co może być marketingiem treści, warto zastanowić się, gdzie publikować te treści. Z pewnością będą to wszystkie miejsca, gdzie mogą znaleźć się nasi potencjalni klienci. Pierwszymi i najpopularniejszymi lokalizacjami będą oczywiście strony firmowe, blogi firmowe czy profile w mediach społecznościowych. To pierwsza linia “ataku” i miejsca, gdzie możemy zaoferować klientom przydatne treści. Krótkie wpisy możemy również publikować w formie reklamy np. na Facebooku. Krótkie lub średniej długości treści możemy też umieszczać np. na forach internetowych, gdzie wielu użytkowników z chęcią skorzysta z takiej treści. Jeśli posiadamy budżet reklamowy w cenie kilkudziesięciu złotych, możemy wykupić np. artykuł sponsorowany na zewnętrznym portalu i wykonywać Content Marketing w ten sposób. Ciekawym rozwiązaniem jest również YouTube i założenie kanału marki. Będziemy mogli tam publikować wszystkie nagrania multimedialne, które będą miały ciekawszą formę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here