Facebook zaoferował swoim użytkownikom możliwość remarketingu. Dzięki temu instalując pixela na swojej stronie, możemy emitować reklamy na FB osobom, które odwiedziły naszą witrynę internetową lub sklep i np. kupiły produkt albo porzuciły zakupy. Stworzenie takiej listy jest bardzo korzystne pod wieloma względami i umożliwia nam reklamowanie się w grupie, która jest już zainteresowana daną tematyką i była w naszym serwisie.
Czym jest remarketing na Facebooku?
Remarketing na Facebooku to opcja, która pozwala stworzyć listę osób odwiedzających naszą witrynę i kierować reklamy jedynie do nich w programie reklamowym Facebook Ads. Korzystając z reklamy na Facebooku — jak robiliśmy to dotychczas, możemy zaznaczyć opcję emitowania reklamy dla naszych klientów z naszego sklepu. Facebook monitoruje nasz sklep lub witrynę, a jeśli zjawi się na nim dana osoba – wyświetla jej nasze reklamy gdy wejdzie również na FB. Z technicznego punktu widzenia remarketing jest prosty do przeprowadzenia i możemy wykonać samodzielnie. Przynosi on również bardzo wiele korzyści. Dzięki tej opcji możemy wyświetlać reklamy dostosowane do osób, które były już na naszej stronie i zachowywały się w określony sposób, pozyskiwać łatwiej klientów czy posiadać listę osób zainteresowanych daną branżą oraz wykorzystać ją w późniejszym czasie.
Jak zainstalować pixel?
Instalacja pixela jest bardzo prosta. Wystarczy ze swojego konta na Facebooku przejść do managera reklam. Tam w kolejnych krokach powinniśmy wybrać opcje “Badania i raporty” oraz z tego menu nieco niżej “Pixele”. W tym miejscu otrzymamy krótki kod html, który powinniśmy umieścić na naszej stronie internetowej w nagłówku. Możemy zrobić to samodzielnie, edytując kod źródłowy strony, dodać go poprzez kreatora lub przekazać agencji marketingowej zajmującej się obsługą naszej witryny. Po jego zainstalowaniu możemy przetestować system, wysyłając ruch testowy z Facebooka i możemy zacząć korzystanie z remarketingu na FB.
Mam zainstalowany pixel — i co dalej?
Jeśli mamy już od strony technicznej poprawnie zainstalowany pixel możemy rozpocząć korzystanie z remarketingu na Facebooku. Od czasu jego aktywacji zacznie on zbierać dane o naszych użytkownikach, a my będziemy mogli rozpocząć korzystanie z niego. Przy tworzeniu kolejnej kampanii reklamowej wystarczy jedynie wybrać grupę odbiorców “grupy niestandardowe” i zaznaczyć opcję “Ruch w witrynie internetowej”. W tak stworzonej grupie gdzie będą znajdowały się wszystkie osoby, odwiedzające naszą witrynę będziemy mogli tworzyć różne grupy i wybierać konkretnych użytkowników z naszej witryny którym wyświetlimy reklamę lub emitować ją wszystkim odwiedzającym nasz portal. Możemy określić, że reklama ma trafić do wszystkich osób, które spędzały np. największą ilość czasu w witrynie, do osób odwiedzających konkretne kategorie lub takich, które zrobiły zakupy. Wiele takich opcji pozwala stworzyć konkretne podgrupy, do których możemy indywidualnie kierować swoją reklamę.
Targetowanie to kolejna możliwość manipulacji naszą grupą docelową. Jeśli wybierzemy już ogólnie klientów odwiedzających nasz serwis lub bardziej szczegółową grupę, która wykonywała pewne działania, możemy również wybrać spośród nich osoby według standardowego klucza Facebooka, czyli np. wieku, zainteresowań, lokalizacji itp. Działanie takie daje praktycznie nieograniczone możliwości tworzenia grupy, w której zostanie wyświetlona nasza reklama. Dzięki temu możemy stworzyć wiele grup pod różnym kątem i o różnych doprecyzowaniu. Gdy będziemy mieli już ustaloną grupę docelową, będziemy mogli ustalać kolejne parametry kampanii reklamowej na FB według własnego klucza – tak jak w przypadku standardowej procedury.
Po skonfigurowaniu reklamy i jej aktywacji reklama będzie emitowana, a my będziemy mogli ją edytować lub poczekać do końca i rozliczyć się za nią również jak przy normalnej kampanii reklamowej na Fb.
Jak możemy wykorzystać remarketing na Facebooku?
Remarketing na Facebooku możemy wykorzystać na kilka sposobów i przeprowadzić kilka działań z nimi związanych. Pierwszym takim działaniem będzie uruchomienie specjalnych promocji dla osób, które były na naszej stronie internetowej lub w sklepie. Nic nie zachęca tak kupujących, jak bonusowa obniżka czy kolejny produkt w niższej cenie. Dzięki zastosowaniu promocji jedynie dla takich klientów możemy sprawić, że wrócą oni na naszą stronę i zdecydują się na zakup, jeśli nie zrobili tego wcześniej. Praktycznie tylko od nas samych zależy, w jaki sposób zachęcimy ich do ponownego skorzystania z oferty.
Indywidualne oferty dostosowane do zachowania na naszej stornie to kolejny sposób na wykorzystanie remarketingu. Jeśli wiemy już, kto odwiedził naszą stronę i zachowywał się w określony sposób — np. nie dokończył na nich zakupów, kupił produkt czy przebywał na stronie określoną ilość czasu, możemy wystosować do takich osób specjalne promocje. Dzięki tym wiadomościom znacznie prościej będzie stworzyć specjalne reklamy, które będą dla nich lepszymi argumentami. Osobom przeglądającym kategorie premium możemy zaoferować takie produkty a osobom wahającym się zniżkę.
Regularne przypominanie się to kolejna możliwość wykorzystania remarketingu na Facebooku, aby pozyskiwać klientów i sprzedawać im nasze produkty. Utrzymanie kontaktu, przypominanie się i zapadanie w pamięć to bardzo ważne elementy. Warto również co pewien czas np. co miesiąc lub przed świętami czy innymi okresami emitować specjalne reklamy do osób, które odwiedziły naszą witrynę. W taki sposób nie damy o sobie zapomnieć a osoba, która odwiedziła kiedyś już naszą stronę, może zrobi zakupy ponownie.
Nawiązywanie kontaktu i zachęcenie do polubienia naszej strony marki to kolejny sposób na wykorzystanie remarketingu. Jeśli wiemy już, że ludzie z grupy docelowej byli na naszej stronie i interesują się daną kategorią, możemy wykorzystać to i oferować im kampanie mające na celu “zaprzyjaźnienie się” z naszą marką. Klient świadomy i zaangażowany to gwarancja, że wybierze on w pierwszej kolejności naszą firmę, gdy będzie robił najbliższe zakupy. Warto w tym celu emitować reklamy zachęcające do śledzenia naszego fanpagea i obserwowania naszego profilu. Dzięki temu możemy stworzyć stronę i publikować na niej posty, które dotrą już za darmo do osób obserwujących. W ten sposób możemy też rozmawiać z takimi osobami, zadawać pytania, poruszać tematy czy przedstawiać konkretne produkty. Będąc w regularnym kontakcie znacznie łatwiej przekonać osoby do zakupu. Klienci tacy z drugiej strony, jeśli zobaczą, że obserwowanie naszego profilu jest ciekawe i dostarcza wielu informacji, będą to robili nadal i będą utożsamiąli się z marką.